Nu har vi varit igång några månader med klubbens nya bokningssystem MATCHi. Så här i början av inomhussäsongen bifogar vi här tidigare utskickad information i kortversion.

Hur betalar jag när jag vill boka en strötid?

De strötider du bokar betalas med ditt kreditkort. När du lagt upp ditt användarkonto, kan du lägga in ditt kreditkortsnummer och klicka i att kortuppgifterna skall sparas (valfritt), och kortuppgifterna behöver därmed inte läggas in varje gång du vill boka en strötid.

Vad händer om jag bokar av en speltid?

Strötid som avbokas senast 6 timmar innan den aktuella speltiden: Återbetalning sker av hela det betalade beloppet minus 12:50 kr (detta är en transaktionsavgift som MATCHi tar ut och inga avgifter som SDTK tar ut). OBS! För en strötid som avbokas senare än 6 timmar innan den aktuella speltiden, så återbetalas inga pengar.

Vid regn/stängd bana i G:a Allén återfås hela speltiden utan avgift, men detta förutsätter att du kontaktar kansliet som ordnar med reglering  av speltiden till ditt MATCHi-konto.

Kontraktstid (Abonnemangstid) som avbokas: Samma regler som SDTK tillämpat under tidigare säsonger; dvs. om din avbokade kontraktstid bokas på av någon annan, så får du     75% av banavgiften insatt på ett elektroniskt klippkort som du kan använda för att boka tider eller aktiviteter. Detta sker automatiskt (natten efter speltiden) om någon köpt tiden du ledigställt (detta kommer att framgå på ditt MATCHi-konto som ett tillgodohavande). Vi påminner här även om att samtliga innehavare av kontraktstider har en skyldighet att boka av tiden ifråga om denna inte kommer att användas.

 Hur kommer jag in på utebanorna?

Kod till hänglåsen framgår på den bokningsbekräftelse som mejlas ut av bokningssystemet MATCHi när du bokat en tid.

Hur kommer jag in i hallen?

Varje spelare som bokar en tid i hallen erhåller en personlig kod med bokningen. Denna kod används för att komma in i hallen (gäller både strötidsbokningar och kontraktstider), men din kod fungerar endast när du har en bokad speltid. Koden gäller 40 min innan och 40 min efter bokad tid och den skickas alltid via mejl tre dagar innan den bokade tiden

Arrangerade aktiviteter i klubbens regi såsom Juniorträning, Vuxenträning, Damdubbel, Herrdubbel, Gruppspel, Seriematcher etc.

Vid arrangerade aktiviteter enl. ovan så kommer dörren in till hallen att stå öppen.

Dörren kommer även att hållas öppen när kansliet är bemannat.

MATCHi Bokningsapp

Det finns en mycket användbar bokningsapp till MATCHi – i dagsläget endast för iPhone (App Store: matchi), men MATCHi har utlovat att en version som fungerar även med Android skall släppas under hösten.

 

 

Vad gör jag om jag har glömt något i hallen och inte kommer in?

Om du behöver komma in i hallen under tider när dörren inte ställts öppen eller när du inte har en bokad tid, kan du kontakta Ann-Sofie Sternås på 0730-244824 eller Anders Öhman 070-3110676 så hjälper vi dig in i hallen via fjärrstyrning av dörren.

Kontaktinfo

I första hand Gunilla på kansliet: kansliet@sdtk.se eller 08 -716 02 01.

Vid problem med att komma in i hallen eller på utebanorna när kansliet är obemannat:

Ann-Sofie Sternås på 0730-244824 eller Anders Öhman 070-3110676