Uppförandekod

Vad ska du tänka på när du representerar SDTK?
Att alltid uppföra dig korrekt. Du får inte skrika, kasta racketar, gråta, klaga på motståndare eller klubbkompis.
En Duvnäs-spelare fuskar ALDRIG!
Du är alltid trevlig mot klubbkompisar, motståndare, domare, tävlingsledare mm.
Om du har klubboverall ser vi gärna att du bär den innan match.
En Duvnäs-spelare gör alltid sitt bästa!
Har du möjlighet att titta på och stötta en klubbkompis så ska du göra det.
Innan du åker iväg till en tävling/match – kolla igenom din utrustning. Har du bra grepplinda, fyllt vattenflaskan, handduk? Du ska även ha plåster, tejp, hopprep, extra grepplindor, gärna extra senor.
Du tackar ALLTID din motståndare för god match oavsett om du vinner eller förlorar!

Vad ska du tänka på inför och under träning?
Du värmer alltid upp ordentligt före ett tennispass.
Du tänker igenom träningen: tema, tekniska saker du och din tränare arbetar med.
Under träningen kämpar du både med arbetsuppgifter och uppförande.
Du följer din tränares instruktioner till punkt och pricka.
Du tränar med alla spelare och tränare med 100 % fokus. Det finns ingen som är för dålig att träna med!
Du plockar ALLTID upp bollar, vattenflaskor, träningsredskap och annat som ligger på och kring banan – den som spelar timmen efter dig och dina kompisar ska inte behöva börja med att städa upp efter er på banan!
Efter träningen ska det stretchas.